Sorggruppe

Efter jul etableres en sorggruppe for voksne og ældre over 35 år i et samarbejde mellem Ellevang kirke og Vejlby kirke. Sorggruppen ledes af sognepræst Charlotte Rønhoff og sognepræst Tabitta Flyger og vi mødes hver anden onsdag kl. 15.00 – 16.30 i Ellevang Kirke. Inden man begynder i sorggruppen mødes man med en af sorggruppelederne, og de kan kontaktes på følgende mail eller telefonnummer:

Charlotte Rønhoff: CRP@km.dk / 2944 1299

Tabitta Flyger: TAF@km.dk / 2465 9712

Det er gratis at deltage i sorggruppen.

Hjemløs kærlighed

Har du mistet én, du holder af? Når vi mister et nærtstående medmenneske, kan vores verden gå i stykker. Kærligheden dør ikke, den bliver hjemløs, den bliver til sorg.

Sorg opleves forskelligt. Følelsen af håbløshed, ikke at kunne glæde sig til noget, at andre ikke forstår en eller at man er bange for at belaste andre med sin sorg, kan være nogle af de ting, du oplever. I sådan en situation kan det hjælpe at møde andre, der går igennem det samme.

At deltage i en sorggruppe handler ikke om at ”komme videre” eller at få fjernet sorgen – det handler om fællesskab i at bære sorgen og den forandrede hverdag.

Støtten er det at mødes, lytte og sammen genkende følelser som savn, vrede, taknemmelighed eller lettelse. At man kan dele sin historie uden at lægge bånd på sig selv, har et sted at tale om livet og døden og høre om, hvordan andre der har mistet møder hverdagens udfordringer.

Deltagere i sorggrupper fortæller ofte, at noget tungt fjernes fra dem, når de deler deres oplevelser og erfaringer i sorggruppen. Samtidig kan det give livsmod og håb at se og høre, at sorgen ikke altid vil fylde så meget. Det er ikke kun tungt, der er også plads til smil.